بلاگ, مقالات

راهنمای خرید ظروف یکبار مصرف

disposable tableware in

راهنمای خرید ظروف یکبارمصرف نیازی است که اکثر ما از آن غافلیم زیرا خرید این لوازم در برنامه روزانه اغلب ما وجود دارد. گاه می‌تواند خرید یک ظرف یا لیوان برای یک نفر باشد و یا گاه برای یک مهمانی و یا مراسم. ظروف یکبار مصرف تبدیل به ابزار و وسیله پرکاربردی شده است که مورد استفاده عموم مردم در ایران و سایر کشورها قرار می‌گیرد و اهمیت این ظروف را نمی‌توان نادیده گرفت.

خرید ظروف یکبار مصرف بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شده است بنابراین پیش از خرید این ابزار پر کاربرد و پر فروش خوب است نکاتی را در مورد انواع ظروف یکبار مصرف و ویژگی‌های هر کدام از آنها بدانیم. هر چند مهم‌ترین نکته در خرید این ظروف توجه به ماده‌ای است که از آن ساخته شده‌اند. درواقع برای خرید ظرف یکبار مصرف مناسب بهتر است در ابتدا به جنس آن توجه کنیم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در زمان سفر، تفریح و گردش و یا حتی مهمانی ترجیح می‌دهید از ظروف یکبارمصرف برای پذیرایی و یا نگهداری مواد غذایی و مایعات استفاده کنید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله نکات مهم و اصلی در انتخاب یک ظرف یکبار مصرف خوب و مناسب بیان شده است که راهنمای خرید ظروف یکبارمصرف را در اختیار شما قرار می دهد.

 

disposable diseh

 

۱. بهترین ظرف یکبارمصرف

ظروف یکبار مصرف در تمام ابعاد زندگی ما کاربرد دارد و همه شاهد این حقیقت هستیم. تمایل بالا به خرید ظروف یکبار مصرف و استفاده از آنها محدود به ایران نمی شود و در بسیاری از کشورهای دنیا بسیار رایج است. پیش از آنکه به ویژگی‌های یک ظرف یکبارمصرف خوب بپردازیم لازم است در مورد دلایل محبوبیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در بین اقشار مختلف مردم بپردازیم.
همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم و همان‌طور که شما به خوبی اطلاع دارید، استفاده از ظروف یکبار مصرف در ایران بسیار زیاد شده است؛ البته ابن تمایل وافر به استفاده از ظروف یکبار مصرف تنها به کشور ما محدود نمی‌شود و جالب است که بدانید، بسیاری از کشورهای جهان از مشتریان پروپاقرص این نوع از ظروف هستند.

برای این که بتوانیم به طور کامل به تمامی مشخصات و ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب اشاره داشته باشیم، لازم است که پیش از ورود به این بحث، چراییِ استقبال بسیار زیاد مصرف‌کنندگان از این ظروف را مورد بررسی قرار دهیم. بدیهی است که همه مصرف‌کنندگان ظروف یکبار مصرف می‌خواهند که از طریق خریداری کردن این نوع ظروف، زحمت شست‌وشوی ظرف را به دوش نکشند و هزینه کمتری را هم صرف کنند.

 

besy disposable tableware

۲. چرا باید نسبت به بهترین ظروف یکبار مصرف اطلاعات داشته باشیم؟

بیایید پاسخ به این سؤال اساسی را با طرح یک مثال مهم و بارز شروع کنیم؛ فرض کنید که شما می‌خواهید  حجم مشخصی از مواد غذایی را برای مدت‌زمان کوتاه یا بلندی در فریزر قرار دهید. تصور کنید که شما قصد دارید که از یک طرف یکبار مصرف برای نگهداری این ماده غذایی برای قرار دادن آن در فریزر استفاده کنید.

نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد، این است که بدانید، استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به‌هیچ‌عنوان برای قرارگیری در بخش فریزر یخچال مناسب نیست. البته شما می‌توانید، از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای نگهداری مواد غذایی غیر گرم در یخچال استفاده کنید، اما این امکان برای نگهداری آنها در دمای بسیار پایین وجود ندارد.

همچنین لازم است بدانید که مواد غذایی بسیار داغ در مواجهه با ساختار ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مصر این ظروف خواهند شد.

 

۳. ظروف فریزری و مایکروویوی

حالا که بحث از کاربردهای متعدد و حساس ظروف یکبار مصرف به میان آمده است، بهتر است که ویژگی‌های مهم یک ظرف یکبار مصرف کاربردی را برای محیط‌های خیلی داغ (مایکروویو) و محیط‌های خیلی سرد (فریزر) مورد بررسی قرار دهیم.
بهترین ظروف کاربردی و مناسب برای فضای مایکروویو و یا فریزر همان‌هایی هستند که از جنس کاغذ پلی پروپیلن یا همان PP ساخته شده‌اند.
ساختار پلیمری این دسته از ظروف پلاستیکی بی‌خطر هستند و قابلیت تحمل کردن دمای بیش از ۱۲۰ درجه را هم دارند. البته نکته بسیار جالب در مورد این ظروف یکبار مصرف این است که این دسته از ظرف‌های یکبار مصرف، قابلیت مقاومت در برابر سرمای زیاد را هم دارند.
بنابراین اگر قصد دارید که از ظروف یکبارمصرف برای هر دو فضای فریزر و مایکروویو استفاده کنید، لازم است که ویژگی ساختار پلیمری آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید؛ این تشخیص با بررسی کردن نشان PP در انتهای ظرف قابل تشخیص است.
یکی دیگر از روش‌های تشخیص این نوع از ظروف در نرم بودن پلاستیک و عدم شفافیت آنهاست. البته فراموش نکنید که بری خریدن هر نوع از انواع ظروف یکبار مصرف، نشان تأییدیه وزارت بهداشت روی ظرف را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین ظرف یکبار مصرف به دست شما برسد.
حالا برای این که بتوانید، درک بهتری از بهترین ظروف یکبار مصرف داشته باشید و سپس با ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب آشنا شوید، ادامه این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید.

 

eco friendly dishesh

 

۴. راهنمای خرید ظروف یکبارمصرف از میان انواع مختلف

بدیهی است که همه ظروف یکبار مصرف موجود در بازار حاوی علائم اختصاری مخصوص بر روی بدنه خود هستند که نشان‌دهنده مواد اولیه به کار رفته در آنهاست. برای این که بتوان از ویژگی‌های ساختاری یک ظرف یکبار مصرف خوب آگاه شد، باید تمامی این علائم اختصاری را مورد بررسی قرار داده و با توجه کردن به آنها، برای خریداری کردن آنها اقدام کرد.
در ادامه، هرکدام از این علائم اختصاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بدانید که هرکدام از آنها نشان چه عبارتی هستند و برای چه مصارفی باید از آنها استفاده کرد؛ جدول زیر بیانگر تمام این توضیحات خواهد بود و در واقع راهنمای خرید ظروف یکبارمصرف در این جدول به شرح زیر خلاصه شده است:

disposable dishesh characters

لازم به ذکر است که اطلاعات جدول بالا تنها درباره ظروف پلاستیکی صدق می‌کند. أنواع مختلفی از ظروف یکبار مصرف در بازار وجود دارد که برای استفاده بهینه از آنها، باید با ویژگی‌های هر کدام آشنا باشیم.
برخی از انواع ظروف یکبارمصرف موجود در بازار به شرح زیر است:

۱. ظرف یکبار مصرف آلومینیومی
۲. ظرف یکبار مصرف پلاستیکی
۳. ظرف یکبار مصرف شیشه‌ای
۴. ظرف یکبار مصرف فومی
۵. ظروف یکبار مصرف گیاهی

 

disposable tableware

 

۵. ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب

استفاده از ظروف یکبار مصرف بهداشتی و استاندارد اهمیت زیادی در سلامتی ما دارد. به دلیل زندگی شهرنشینی و مشغله‌های فراوان مجبور به استفاده از ظروف یکبارمصرف هستیم.

بنابراین خوب است که پیش از خرید ظروف یکبار مصرف در مورد ویژگی‌های هر کدام از آنها اطلاعات کسب نماییم. در این بخش به معرفی و بررسی برخی از ویژگی‌های ظروف یکبار مصرف خوب می‌پردازیم.

  • ظرف یکبارمصرف مناسب، ظرفی است که دارای تاییدیه از وزارت بهداشت باشد.
  • بر روی تمام ظروف یکبارمصرف علامتی وجود دارد که نشان دهنده ماده اولیه سازنده آن است. با توجه به این علامت می‌توان به کاربرد آن ظرف پی برد.
  • ظروف یکبار مصرفی که از الیاف گیاهی ساخته شده‌اند، در برابر نور هیچگونه لک، تیرگی و رگه‌ای ندارند.
  • بهتر است برای نوشیدنی‌های سرد از ظروف یکبارمصرف فومی استفاده شود.
  • ظروف یکبار مصرف گیاهی از الیاف گیاهی همچون نشاسته، ذرت و سلولز ساخته می‌شوند.
  • ظروف گیاهی تجزیه پذیر و دوستدار محیط زیست هستند.
  • در هنگام خرید ظروف یکبار مصرف توجه به بازیافت پذیر بودن انها نکته بسیار مهمی است که نباید فراموش شود. اگر این ظروف قابلیت بازیافت پذیری نداشته باشند آسیب‌های بسیار جدی به محیط زیست وارد می شود.
  • اگر ظرف یکبار مصرفی قابلیت استفاده در مایکروویو و فریزر (دما بسیار بالا و یا بسیار پایین) را داشته باشد، یک ظرف خوب محسوب می شود!

۶. خرید ظرف یکبار مصرف خوب

پس از آشنایی با ویژگی‌های مهم ظروف یکبارمصرف، نوبت به انتخاب فروشگاه معتبری برای خرید ظروف یکبار مصرف است. دقت کنید در هنگام خرید فروشگاه خوب و معتبری را انتخاب کنید که در حوزه فروش ظروف یکبارمصرف فعالیت می‌کنند و می‌توانید با توجه به نیازتان ظروف مناسب و دلخواه خود را خریداری نمایید.
مجموعه کاملی از أنواع ظروف یکبارمصرف که تاییدیه بهداشت دارد و از مواد کاملا بهداشتی و استاندارد تهیه شده است در فروشگاه بادکنک آنلاین موجود است. می‌توانید به راحتی سفارش خود را ثبت نموده و خرید کنید. سفارشات شما در اسرع وقت درب منزل تحویل می‌گردد.

نکته پایانی

نکته مهمی که باید در هنگام خرید انواع ظروف یکبار مصرف در نظر گرفت، انتخاب یک مجموعه فروش معتبر و مجرب است. شما باید بهترین مرکز فروش ظروف یکبار مصرف در ایران را شناسایی کنید و با توجه به خدمات ویژه‌ای که در حوزه فروش این دسته از ظروف در خدمت شما قرار می‌دهد، خرید خود را انجام دهید.

برای این کار بهتر است که تمامی نکات این مقاله را به خوبی مطالعه کنید تا با استفاده از این راهنمای خرید ظروف یکبارمصرف و با توجه به نیازهای خود، بهترین ظرف یکبار مصرف موجود در بازار را با خود به خانه، مهمانی‌ها یا مجالس تان ببرید.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.