بلاگ, مقالات

بادکنک آرایی چیست؟

balloons decoation

اکثر افراد بدون آنکه بدانند بادکنک آرایی چیست، در جشن‌ها و مراسم خود بادکنک آرایی انجام می‌دهند اما نسبت به آن آگاهی ندارند. هر چند این کار ممکن است بسیار ساده و ابتدایی باشد اما اگر با چاشنی صبر و خلاقیت همراه شود می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. ضمن اینکه امروزه به لطف شبکه‌های اجتماعی آموزش‌های رایگان و حرفه‌ای بسیار وجود دارد که می‌توانیم در منزل و با حداقل امکانات بادکنک آرایی های جذابی داشته باشیم.

 

بادکنک آرایی

مفهوم بادکنک آرایی، زیباسازی فضا و یا یک مکان با استفاده از أنواع بادکنک به شکل‌های متفاوت است. در این هنر از أنواع بادکنک‌ها با رنگ‌های مختلف می توان استفاده نمود. بادکنک آرایی بیشتر به منظور زیباسازی جشن تولد، عروسی، مراسم سالگرد، افتتاحیه، برگزاری سمینار و همایش و … انجام می‌شود.

در بادکنک آرایی از تعداد زیادی بادکنک جهت تزئین محل برگزاری مراسم استفاده می شود. ترکیب بندی بادکنک‌ها و رنگ آن متناسب با تم و فضای مراسم انتخاب می‌شود تا چشم نواز و زیبا به نظر برسد.

در واقع هنر بادکنک‌آرایی که این روزها به یک ترند تبدیل شده است جز جدایی ناپذیر مراسم بخصوص جشن‌های مختلف است. در برخی از مراسم بادکنک آرایی با گل آرایی تلفیق شده و زیبایی فضای جشن رو چند برابر می‌کند.

 

balloon decor

            بادکنک آرایی بخشی جدانشدنی از مراسم و جشن های مختلف

بادکنک های مورد استفاده در بادکنک آرایی

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که از چه نوع بادکنک می‌توان برای بادکنک آرایی استفاده نمود؟ در بادکنک‌آرایی از بادکنک های ساده و معمولی که در گذشته برای تزئین جشن‌ها مختلف استفاده می‌شد، نمیتوان بهره گرفت. بادکنک‌ها باید دارای سه ویژگی مهم باشند تا بتوان از آنها در تزییات، ساخت دکور، گارلند و … استفاده نمود. این سه ویژگی‌ عبارتند از:

  • ماندگاری و کیفیت بالای بادکنک
  • ثابت ماندن رنگ بادکنک پس از پر کردن آن با گاز هلیوم یا هوای معمولی
  • صاف و یکدست بودن سطح بادکنک پس از باد شدن

بادکنک های معمولی عمر کمی دارند و یک روز پس از باد کردن، خالی می شوند به همین گزینه مناسبی برای بادکنک آرایی نیستند. برای پر کردن بادکنک ها می‌توان از گاز هلیوم یا هوای معمولی استفاده نمود. تلمبه‌های برقی و دستی در بازار وجود دارند که از آنها میتوان برای باد کردن بادکنک ها در تعداد بالا استفاده نمود.

 

گاز هلیوم و بادکنک آرایی

امروزه اکثرا در بادکنک‌آرایی از گاز هلیوم برای پر کردن بادکنک‌ها استفاده می‌کند. زیرا این گاز سبک بوده و نسبتا بی خطر است. به همین دلیل در دیزاین و دکورسازی با بادکنک بسیار کاربردی است. و همچنین نسبت به دیگر روش های دیزاین با بادکنک در کمترین زمان انجام می شود.

 

مزایای بادکنک آرایی

اولین مزیت بادکنک آرایی این است که سریع آماده می شود و زمان زیادی را در بر نمی‌گیرد. بنابراین در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانید دکوری زیبا و جذاب آماده کنید.  دومین مزیت بادکنک آرایی این است که به سادگی می‌توانید تزئینات را جابجا کنید! بادکنک هایی که برای تزئین مورد استفاده قرار می‌گیرند سبک هستند و به راحتی می‌توان آنها را از یک مکان به مکان دیگری انتقال داد. سومین مزیت استفاده از بادکنک آرایی این است که به دیوارها و سقف محل برگزاری مراسم آسیبی وارد نمی شود زیرا برای اتصال بادکنک ها از گره و چسب بادکنک و … استفاده می شود.

علاوه‌بر مزایای اصلی که گفته شد به نکات مهم دیگری نیز می توان اشاره کرد. به‌طور مثال بادکنک آرایی را می‌توان در هر مکانی اجرا کرد زیرا به سازه خاصی نیاز ندارد. پس امکان ساخت دکور در فضای باز، فضای بسته و … وجود دارد. از طرفی نسبت به تزئیناتی همچون گل آرایی هزینه کمتری را در بر می‌گیرد و ریخت و پاش و اسراف نیز ندارد.

مزیت دیگر بادکنک آرایی این است که در همه انواع مراسم می‌توان از آن استفاده کرد. مراسمی شامل جشن تولد، سیسمونی، سالگرد ازدواج، افتتاحیه، بزرگداشت و …  که در تمامی رده‌های سنی قابل اجرا است.

 

خدمات بادکنک آرایی

بادکنک آرایی تبدیل به هنری شده است که بسیار حرفه‌ای اجرا می شود و  جایگاه ویژه ای در مراسم مختلف به خود اختصاص داده است بطوری‌که مردم حاضرند بابت آن هزینه‌های بسیاری بپردازند و در مراسم مختلف خود دکورهای جذاب و چشم‌نوازی داشته باشند. یکی از خدمات گروه بادکنک آنلاین بادکنک آرایی مراسم و مجالس مختلف است. کافی است از بین طرح‌ها و مدل‌های موجود در سایت، طرح مورد نظر خود را انتخاب نموده و با ما تماس بگیرید.

balloon art

بادکنک آرایی – طرح یک

balloons art

بادکنک آرایی – طرح دو

balloonsart

بادکنک آرایی – طرح سه

balloon decor

بادکنک آرایی – طرح چهار

balloondecore

بادکنک آرایی – طرح پنج

balloonsdecoration

بادکنک آرایی – طرح شش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            برای دیدن جزئیات هر طرح، کافی است بر روی تصویر آن کلیک نمایید.

balloonsarc

بادکنک آرایی – طرح هفت

garland

بادکنک آرایی- طرح هشت

balloonsarc

بادکنک آرایی – طرح نه

balloondecorations

بادکنک آرایی – طرح ده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.