بلاگ, مقالات

انواع بادکنک و کاربردهای آنان

balloons types

انواع بادکنک سال هاست که از اجزای ثابت بسیاری از جشن‌ها و مراسم است. در گذشته تنوع بادکنک‌ها بسیار کم و اندک بود. اما امروزه تنوع بسیاری در نوع جنس، رنگبندی، طرح و حتی کاربرد بادکنک‌ها دیده می‌شود. یکی از کاربردهای بسیار رایج بادکنک‌ها، استفاده از آنها به منظور بادکنک‌آرایی در مراسم مختلف است.

همانطور که گفته شد یکی از مهم‌ترین اجزای تزئینات یک جشن (عروسی، مهمان و یا تولد) یا حتی مراسم ویژه (بطور مثال بزرگداشت روزهای ملی، افتتاحیه و اختتامیه، رویدادهای ورزشی و …) استفاده از انواع مختلف بادکنک برای بادکنک‌آرایی است. در ادامه علاوه بر معرفی انواع بادکنک‌ها و تفاوت هر کدام با سایرین، به کاربرد اصلی و ویژه هر کدام می پردازیم.

 

balloons decoration

 

۱. بادکنک لاتکس (بادکنک ساده)

هنگامی که در مورد بادکنک صحبت می کنیم اولین تصویری از بادکنک که به ذهن همه ما خطور می کند بادکنک ساده یا همان بادکنک لاتکس است. شاید بتوان گفت قدیمی ترین و مرسوم ترین بادکنک در تمام جشن ها از گذشته تاکنون همین نوع بادکنک باشد.

همان طور که از نامش پیداست جنس این بادکنک لاتکس است. تنوع رنگی بسیار بالا و قیمت بسیار مناسبی دارد. پس اگر در جشن یا مراسم تان نیاز به تعداد زیادی بادکنک برای بادکنک آرایی دارید، انتخاب این نوع بادکنک بهترین گزینه است.

مزیت دیگر این نوع بادکنک این است که هم با هوای معمولی و هم با گاز هلیوم می‌توان آن را پر کرد. انواع مختلف بادکنک لاتکس شامل بادکنک‌های طرح دار، قلبی، تعیین جنیست و … را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین تهیه نمایید.

 

سفارش بادکنک لاتکس

بادکنک لاتکس

از انواع بادکنک می توان به بادکنک لاتکس اشاره کرد که بسیار پر کاربرد است.

 

۲. بادکنک فویلی

نوع دیگری از بادکنک که از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار است بادکنک فویلی است. از نامش پیداست که جنس این بادکنک فویل (یک ورق براق با مقاومت نسبتا بالا) است. بادکنک فویلی نیز دارای تنوع بالای طرح و رنگ است که خود به سه گروه اصلی بادکنک فویلی عددی، بادکنک فویلی حروف و بادکنک فویلی شکل دار تقسیم می شود. هر کدام کاربرد خاص خود را دارد مثلا: بادکنک فویلی قلبی که بیشتر در جشن‌های ولنتاین از آن استفاده می شود و یا بادکنک فویلی اعداد که در اکثر جشن تولدها دیده می شود.

خرید بادکنک فویلی

بادکنک فویلی قلبی

بادکنک فویلی یکی از محبوب ترین انواع بادکنک است.

 

۳. بادکنک آبی

بادکنک آبی که به واتربالن نیز معروف است نوعی بادکنک است که برخلاف سایر انواع بادکنک برای تزئین به کار نمی رود. این بادکنک با هدف سرگرم کردن کودکان در بازی های آبی طراحی و تولید شده است. جنس این بادکنک لاتکس است و به جای هوا با آب پر می شود. در روزهای گرم سال به سادگی می توان کودکان را با این بادکنک و یک بازی مفرح و خنک، سرگرم ساخت. فراموش نکنید که بزرگسالان نیز می توانند برای تفریح و شادی از این بادکنک بسیار خاص اما جذاب استفاده کنند. به سادگی تمام می توانید لحظات بسیار به یاد ماندنی را به کمک بادکنک آبی یا Water balloon برای خانواده و عزیزان تان فراهم کنید.

سفارش بادکنک آبی

 

بادکنک آبی water balloons

بادکنک آبی بهترین وسیله برای بازی و سرگرمی در روزهای گرم سال است.

 

۴. بادکنک کروم

بادکنک کروم یا همان متالیک از جنس لاتکس است. در سال های اخیر استفاده از این بادکنک به دلیل جذابیت رنگ براقش در بادکنک آرایی ها بسیار زیاد شده است. بادکنک کروم طلایی و نقره ای در جشن‌های تولد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این بادکنک ها معمولا با گاز هلیوم پر می شوند اما اگر با هوای معمولی پر شود نیاز به استند بادکنک دارد. این بادکنک در بیشتر مراسم ها کاربرد دارد. از یک جشن تولد ساده و خودمانی گرفته تا مراسم بزرگداشت، افتتاحیه و اختتامیه ها. به ندرت ممکن است در جایی جشنی برپا باشد و اثری از این نوع بادکنک زیبا به چشم نخورد.

خرید بادکنک کروم

بادکنک کروم یا بادکنک متالیک

بادکنک کروم یا بادکنک متالیک یکی از انواع بادکنک هاست که در اکثر جشن ها ومراسم به کار می رود

۵. بادکنک پاستیلی

یکی دیگر از انواع بادکنک های لاتکس، بادکنک پاستیلی یا پاستلی است. تنها تفاوت این بادکنک با بادکنک لاتکس در رنگ آنهاست. رنگ این گروه از بادکنک ها بسیار ملایم است به همین دلیل پاستلی نامیده می شود. در بادکنک آرایی بسیار کاربرد دارد. بخصوص در فضای باز و مراسم شاد استفاده از این بادکنک بهترین انتخاب است. این بادکنک با هوای معمولی پر می شود و در مراسم مختلف می توان از آن استفاده نمود به خصوص که رنگ این گروه از بادکنک ها بسیار ملایم است و با تم ها و فضاهای مختلف می تواند هماهنگ باشد.

سفارش بادکنک پاستیلی

بادکنک پاستلی یا pasteli balloons

از انواع بادکنک که بسیار کاربردی است می توان بادکنک لاتکس را نام برد.

۶. بادکنک یونولیتی

اگر قصد دارید در جشن خود سورپرایز انجام دهید و یا فردی را سورپرایز کنید به شما پیشنهاد می کنیم از بادکنک یونولیتی استفاده کنید. بادکنک یونولیتی از جنس لاتکس است که درون آن با کاغذهای رنگی یا یونولیت پر شده است. هم می توانید با هوای معمولی و هم گاز هلیوم پر کنید. این بادکنک بیشتر در مراسم خاص و لاکچری کاربرد دارد. ذرات یونولیتی که غالبا طلایی رنگ هستند و برای پر کردن این نوع بادکنک به کار می روند جلوه بسیار خاصی به آن می بخشند. به همین دلیل بیشتر در جشن سالگرد، مراسم ازدواج، ولنتاین و … مراسم این چنینی از این نوع بادکنک استفاده می شود.

خرید بادکنک یونولیتی

بادکنک یونولیتی یا confetti balloons

بادکنک یونولیتی برای جشن های بسیار خاص مناسب است و جلوه لوکسی به آن می بخشد

 

۷. بادکنک شیشه ای

یکی از دیگر بادکنک های خانواده لاتکس بادکنک شیشه ای یا حبابی است. تنها تفاوت این بادکنک با بادکنک لاتکس در رنگ شفاف و شیشه ای آن است که سبب شده درون بادکنک قابل رویت باشد و بیشتر در تولد مورد استفاده قرار بگیرد. می توانید از کاغذهای رنگی کوچک و یا زرورق استفاده کرده و از آن یک بادکنک یونولیتی زیبا بسیازید.

bubble balloons

بادکنک شیشه ای جلوه ویژه ای دارد که می تواند به عنوان یک هدیه خاص در نظر گرفته شود.

 

۸. بوبوبالن و کاربرد آن

بوبوبالن نوع دیگری از بادکنک های پر کاربرد است. این نوع بادکنک را هم می توان به عنوان هدیه استفاده کرد و هم در تزئین گل آرایی کاربرد دارد. همچنین در تزئین جشن بخصوص اگر فضای جشن و مراسم تاریک است مثلا جشن هایی که در شب برگزار می شوند نیز استفاده از این نوع بادکنک بسیار مناسب است. درون این بادکنک را با هدیه و یا گل طبیعی پر می کنند که می تواند یک هدیه بسیار جذاب و دوست داشتنی برای فرد مورد علاقه تان باشد. در مناسبت های مختلف می توانید از بوبو بالن استفاده کنید.

 

 

بوبو بالن bobo balloons

بوبو بالن می تواند یک هدیه خاص و بی نظیر باشد.

 

۹. بادکنک تعیین جنسیت

اخیرا در جشنی به نام جشن تعیین جنسیت از بادکنکی به همین نام استفاده می شود. جنس بادکنک تعیین جنسیت یونولیتی است. این نوع بادکنک شفاف نیست. برای فرزند دختر داخل این بادکنک را با کاغذهای صورتی و برای فرزند پسر داخل آن را با کاغذهای یونولیتی آبی رنگ پر می کنند. برگزاری جشن تعیین جنسیت تقریبا همگانی شده است و کمتر زوجی یافت می شود که علاقه ای به برگزاری این جشن نداشته باشد. به همین دلیل بادکنک تعیین جنسیت به یکی از بادکنک های موردعلاقه والدین جوان تبدیل شده است.

خرید بادکنک تعیین جنسیت

 

بادکنک تعیین جنسیت birthday balloons

از بادکنک تعیین جنسیت در جشن تعیین جنسیت نوزاد استفاده می شود

 

۱۰. بادکنک ماری

نوع دیگری از بادکنک لاتکس که کشیده و به شکل مار است بادکنک ماری نام دارد. این بادکنک صرفا جهت بادکنک آرایی استفاده می شود. تنهایی کاربردی ندارد و از آن برای تزئین دکور، طاق و … استفاده می شود. در ساخت کاردستی های بادکنکی برای کودکان نیز کاربرد دارد. در ساخت اکثر ارک ها و طاق ها از این نوع بادکنک ساده بسیار استفاده می شود زیرا به راحتی می توان آن را به هر شکلی که بخواهید فرم دهید و برای ایجاد اشکال مختلف از آن استفاده کنید.

بادکنک ماری

از بادکنک ماری برای تزئین و بادکنک آرایی استفاده می شود

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید خودتان محل برگزاری مراسم یا جشن های تان را تزئین کنید. یا شاید هم شغل شما مرتبط با بادکنک آرایی باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم پر کاربرد ترین و محبوب ترین انواع بادکنک و کاربردهای آنان را معرفی کنیم. تمام انواع این بادکنک ها در فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین موجود است و به راحتی می توانید سفارش خود را ثبت نمایید. سفارشات شما در اسرع وقت درب منزل به شما تحویل داده می شود.

 

2 دیدگاه در “انواع بادکنک و کاربردهای آنان

  1. زهرا موسوی گفت:

    سلام
    برای جشن تولد بچه ها بهتره از کدوم نوع بادکنک استفاده کنیم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. بیات گفت:

      همه انواع بادکنک ها میتونن مناسب باشند. بستگی به تم تولدی داره که انتخاب می کنین و البته بهتره در استفاده از بادکنک های هلیومی دقت کنین که حتما با هلیوم پر بشن تا خطر نداشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.