بلاگ, مقالات

جشن تولد به یادماندنی برای کودکان

جشن تولد برای کودکان از آن دسته مهمانی هاست که همیشه سرگرم کننده تر و لذتبخش تر از برگزاری جشن برای بزرگترهاست. اگر می‌خواهید جشن کودکانه‌ای باب میل فرزند دلبندتان برگزار کنید کار سختی نیست.

کافی‌ست خود را به جای فرزندتان قرار دهید و با او همراه شوید تا لحظات خاطره انگیزی را برای او در مهم ترین روز زندگی‌اش یعنی روز تولدش بسازید!

برای اینکه جشن خوب و سرگرم کننده‌ای داشته باشید راه‌های زیادی وجود دارد. در ابتدا اطمینان پیدا کنید که روز تولد فرزندتان را به یک روز به یادماندنی تبدیل خواهید کرد.

در این مطلب بادکنک آنلاین شما را با نکاتی در مورد نحوه برنامه ریزی و برگزاری یک جشن تولد فوق العاده آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

براساس بودجه‌ای که دارید برنامه‌ریزی کنید

اولین قدم برای برگزاری یک مهمانی خوب این است که بر أساس میزان بود‌جه‌ای که دارید برنامه‌ریزی کنید. این موضوع سبب می‌شود بدانید با توجه به میزان پولی که می‌خواهید مصرف کنید چه کارهایی باید انجام دهید. بنابراین سردرگم نخواهید شد.

«کل بودجه‌تان را در نظر بگیرید و بر أساس آن تدارکات را فراهم کنید».

 

از کودک خود بخواهید به شما در برگزاری جشن تولد کمک کند.

پس از مشخص کردن میزان بودجه‌، دومین قدم در برگزاری یک جشن خاطره‌انگیز، این است که از کودک خود بخواهید تا آنچه در ذهن دارد به شما پیشنهاد دهد. پیشنهادات کودک‌تان می‌تواند به خاص‌تر شدن این جشن کمک کند، چون این جشن برای اوست!

اما این همکاری و هم فکری به این معنا نیست که از او بخواهید تا تمام جشن را خودش برنامه ریزی کند! چون اگر نتوانید تمام خواسته‌هایش برای جشن را برآورده کنید نه تنها جشن خوبی نخواهد بود بلکه سبب می‌شود خاطره بدی از این جشن در ذهنش باقی بماند.

شما می توانید از فرزندتان برای برگزاری جشن تولدش کمک بگیرید. مثلا از او بخواهید ایده‌اش برای کارت‌ دعوت مهمانی را به شما بگوید. یا دوست دارد که چه نوع استیکری بر روی کارت دعوتش باشد؟

 

تم مورد علاقه‌اش را انتخاب کنید

در نگاه اول ممکن است انتخاب تم برای جشن تولد یا مهمانی غیرضروری به نظر برسد اما واقعیت این است که انتخاب تم تولد کار شما را در انتخاب تزیینات، تهیه غذا و نوشیدنی، بسته‌بندی هدایا و حتی نوع بازی‌های کودکانه برای سرگرم کردن مهمانان ساده‌تر می‌کند.

تم‌های گوناگونی وجود دارند که بر اساس شخصیت‌‌های محبوب کارتونی ساخته می‌شوند (مثلا تم یونی کارن یا اسب تک شاخ، باب اسفنجی، بچه رییس و …). این تم‌ها براساس جنس و سن کودک می‌تواند انتخاب شود. مثلا تم‌های دخترانه (مانند دختر کفشدوزک، اسب تک شاخ، فروزن، ال او ال، تاج مشکی، تاج سفید و …) یا تم‌های پسرانه (بچه رییس، سگ نگهبان و …).

به خواسته‌های نامعقول فرزند خود در برگزاری جشن توجهی نکنید اما خلاقیتش در ایده پردازی برای جشن را جدی بگیرید و یک جشن بی نظیر برایش خلق کنید. کنارش بنشینید و با همراهی او تمام ایده‌هایتان را یادداشت کنید سپس براساس بودجه‌ای که در نظر گرفته بودید اولویت‌بندی کنید.

 

راه‌های آسان خرید تم تولد

فراموش نکنید که پیدا کردن بعضی از تم‌های تولد کار دشواری است. می‌توانید به همراه فرزندتان به فروشگاه‌های مخصوص برگزاری جشن تولد و مهمانی سر بزنید و مطمین شوید تمی که انتخاب کرده اید در بازار موجود هست یا خیر.

راه ساده تری هم هست، می‌توانید به جای صرف وقت در خیابان و یافتن آنچه می‌خواهید به فروشگاه‌های انلاین سر بزنید و خرید خود را انجام دهید.

توجه کنید که انتخاب یک تم ساده که تقریبا همه جا در دسترس است کار شما را ساده می کند و برای انتخاب وسایل برگزاری جشن مشکلی نخواهید داشت.

 

تم تولد ال او ال

تم تولد ال او ال از دسته تم‌های تولدی دخترانه است

ال او ال

تم تولد دخترانه

تم تولد پسرانه

ست تولد تاج سفید ست تولد سگ نگهبانست تولد دختر کفشدوزک ست تولد فروزنست تولد اسب تک شاخست تولد بچه رییسبچه رییس

دختر کفشدوزک

تم تولد پسرانه

بررسی دقیق جزئیات برگزاری جشن تولد و مهمانی

برای برگزاری یک جشن خوب با چند سوال مواجه هستید که ابتدا باید پاسخ آنها را بیابید تا قادر باشید جشن خوبی برگزار کنید:

  • زمان برگزاری دقیق جشن چه روزی است؟
  • مهمانی چند ساعت طول خواهد کشید؟
  • بهترین مکان برای برگزاری جشن شما کجاست؟
  • آیا ممکن است بنا به دلایلی سایر کودکان نتوانند به مهمانی شما بیایند؟
  • و … .

 

سن فرزند شما، فاکتور مهمی است!

معمولا با بزرگتر شدن بچه‌ها، برگزاری جشن برای آنها هم دشوارتر می‌شود. جشن‌ تولدهای کودکانه طولانی نیستند و نیازی نیست کل روز را به یک جشن اختصاص دهید، چند ساعت هم کفایت می‌کند.

اگر قرار است جشن تولد را در مکانی خارج از منزل تان برگزار کنید حتما با مسئول مکانی که می‌خواهید جشن را در آنجا برگزار کنید مشورت کنید تا مشخص شود جشن در چه ساعتی از روز برگزار شود و چند ساعت طول می کشد.

 

آماده نمودن کارت دعوت

یکی از جزئیات مهم هر جشنی تهیه نمودن کارت دعوت است. برای جشن تولد کودک‌تان می‌توانید از کارت دعوت متناسب با تمی که انتخاب کرده‌اید استفاده کنید. پس از انتخاب کارت تمام جزئیات را یکبار دیگر به دقت بررسی کنید.

فراموش نکنید در هنگام برنامه‌ریزی برای جشن دقت کافی به خرج دهید تا زمان و ساعت برگزاری جشن با ساعات کاری شما و یا همسرتان تداخل نداشته باشد.

در دعوت‌نامه‌هایی که آماده نموده‌اید جزئیات مربوط به زمان و مکان برگزاری جشن باید قید شده باشد.

همچنین اگر نکته خاصی هست که مهمانان باید مطلع باشند حتما در کارت دعوت ذکر شود. مثلا اگر نیاز است کودکان مهمان با خود چیزی بیاورند حتما این مورد را در کارت دعوت بیان کنید.

یا اگر قرار است در مهمانی شما یک وعده غذایی صرف شود حتما این مورد در کارت دعوت ذکر شود تا والدین کودکان دعوت شده در جریان باشند و بتوانند بر أساس جزییات مهمانی، برنامه ریزی کنند.

تجربه نشان داده است که اگر میخواهید حسابی به فرزندتان خوش بگذرد، کودکان همسن و سالش را به مهمانی دعوت کنید. آنها اگر تمایل داشتند می‌توانند خواهر و یا برادر خود را نیز به جشن بیاورند.

 

ارسال دعوت‌نامه ها

اگر برخی از والدین تمایل داشتند در جشن تولد فرزند شما شرکت کنند و همراه فرزند خود باشند به شما لطف بزرگی کرده اند و می توانند به شما کمک کنند.

اما اگر کودکان به تنهایی آمدند فراموش نکنید که علاوه بر شما و همسرتان حتما دو یا سه نفر بزرگسال دیگر نیز در کنارتان حضور داشته باشند تا مهمانی با نظارت کامل برگزار شود و همه چی به موقع اتفاق بیافتد.

 

کودک شما می‌تواند کارت دعوت (دعوتنامه) را در مدرسه یا مهد کودک به دوستان خود بدهد.

برای ارسال دعوت‌نامه می‌توانید از فرزندتان بخواهید که با بردن آنها به مهد کودک یا مدرسه این کار را انجام دهد و دوستانش را دعوت کند. اما اگر فرزندتان بسیار کوچک است و یا ممکن است فراموش کند، بهتر است خودتان دعوت نامه‌ها را به والدین مهمانان تحویل دهید.

به فرزندتان گوشزد کنید دعوت‌نامه ها را به کسانی که دعوت نشده‌اند نشان ندهد ممکن است آن‌ها را آزرده کند.

 

خرید لوازم تزئینی موردنیاز برای جشن تولد

برگزاری جشن تولد نیاز به وسایل نسبتا متنوعی دارد از رومیزی و پرده گرفته تا تزیینات سقفی و تم و … . برای ساده تر شدن کار می‌توانید تمام وسایل موردنیاز را از فروشگاه‌های مخصوصی که ویژه جشن‌ها و مهمانی‌هاست تهیه کنید. بدین ترتیب در زمان تان نیز صرفه جویی کرده‌اید.

اگر آنچه می‌خواهید را نتوانستید در این فروشگاه‌ها بیابید از آنها بخواهید راهنمایی‌تان کنند تا از کجا تهیه کنید. همچنین با جستجو در اینترنت نیز می‌توانید به راحتی سفارش دهید.

یا اینکه به خود همان فروشگاه سفارش دهید تا وسایل مورنیاز شما را تهیه کنند البته اگر زمان کافی تا برگزاری جشن دارید!

 

در صورت امکان می توانید وسایل تزیینی را خودتان بسازید.

یکی از کارهایی که می‌تواند جشن‌ شما را خاص تر کند این است که برخی از وسایل تزئینی مورد استفاده در جشن را با همکاری فرزندتان بسازید!

می‌توانید از دوستان و نزدیکان‌تان بخواهید تا چند ساعت زودتر از شروع جشن بیایند و به شما در تزیین محل برگزاری و فراهم نمودن مقدمات کمک کنند. اگر فرزندتان تمایل و توانایی دارد از او نیز می‌توانید کمک بگیرید.

سعی نمودیم تا برخی از اقدامات لازم برای برگزاری یک جشن خوب و به یادماندنی را با شما مرور کنیم. به یاد داشته باشید هر آنچه برای برگزاری جشن و مهمانی نیاز دارید در فروشگاه اینترنتی بادکنک آنلاین در دسترس شماست. کافیست سفارش خود را ثبت کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.