مقالات

انتخاب تم تولد و نکات اساسی آن

birthday theme

نکات اساسی در انتخاب تم تولد

انتخاب تم تولد به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک جشن تولد خوب و به یادماندنی، تاثیر بسزایی بر جذابیت جشن تولد داشته و می‌تواند مهمانان را تحت تاثیر قرار دهد. اما فراموش نکنیم که انتخاب تم تولد زیبا و مناسب برای یک جشن تولد برای افراد مختلف متفاوت است و به سن، جنس و سلیقه فردی که صاحب تولد است بستگی دارد. موضوع اصلی این است که چگونه می‌توانیم با توجه به این موارد، تم تولد خیره‌ کننده و زیبایی آماده کنیم  به‌طوری که جشن تولد را در ذهن مهمانان ماندگار بسازد؟ با بادکنک آنلاین همراه شوید تا در مورد این موضوع مهم با هم صحبت کنیم.

theme birthday partyانتخاب تم تولد | تم تولد | تم‌ تولد پسرانه | بادکنک آنلاین | لوازم تولدی | تم تولد دخترانه |  تم تولد بزرگسالان

 

کاربرد تم تولد چیست؟

تا چند وقت پیش استفاده از تم تولد فقط برای جشن‌های کودکانه رایج بود. اما از آنجایی که تم‌ها تاثیر زیادی بر زیبایی و هماهنگی یک جشن دارد، امروز استفاده از تم‌های تولد در جشن‌ تولد افراد با سنین مختلف رایج است و محبوبیت خاص خودش را دارد. شاید در ابتدا به نظر برسد برپایی یک جشن با تم تولد خاص نیازمند هزینه های بسیار است، در حالیکه اینطور نیست. در حقیقت استفاده از تم از گذشته‌ها رایج بوده است و تنها تفاوت آن با تم‌های امروزی در این است که اکنون از وسایلی با یک طرح و رنگ مشترک و هماهنگ برای تمام اجزا و وسایل یک جشن استفاده می‌کند که سبب می‌شوند جشن شیک‌تر و زیباتر به نظر برسد.

این مطلب را از دست ندهید: تم تولد چیست؟

 

انتخاب بهترین تم تولد پسرانه

در انتخاب تم تولد پسرانه دقت به چند مورد مهم است. نخست اینکه در نظر داشته باشید پسربچه ها در هر سنی علاقه بیشتری به رنگ‌های خنثی و سرد دارند. اگر فرزند شما کوچک است بهتر از تم‌هایی با رنگ های سبز، آبی و یا صورتی استفاده کنید. اما اگر فرزندتان یک پسر نوجوان و یا جوان است بهترین انتخاب ترکیب رنگ‌های خنثی با یکدیگر و یا ترکیب رنگ‌های خنثی با رنگ‌های سرد است. مثلا استفاده از تم خاکستری-سفید، مشکلی – سفید، سبز – سفید، آبی – سفید، مشکی-توسی و … انتخاب‌های بسیار خوبی هستند.

 

boy theme birthdayتم تولد پسرانه با رنگ‌های خنثی

 

پسربچه‌های ۴ تا ۸ ساله علاقه خاصی به شخصیت‌های کارتونی با قدرت‌های خارق‌العاده دارند. مثلا مرد عنکبوتی، مینیون، بتمن و … شخصیت‌های محبوبی است که پسربچه‌ها خود را به جای آنها تصور می‌کنند. بنابراین انتخاب تم‌ تولدِ شخصیت کارتونی مورد علاقه‌شان انتخاب بسیار هیجان انگیز و جذابی برای آنهاست. پوشیدن لباس هماهنگ با شخصیت مورد علاقه اش که همیشه آن را تحسین می‌کند، باعث می شود خود را به جای آن شخص تصور نموده و بدین ترتیب هیجانی فراموش نشدنی را در جشن تولد خود تجربه خواهد کرد.

 

این مطلب را از دست ندهید: جشن تولد به یاد ماندنی برای کودکان

انتخاب بهترین تم تولد دخترانه

انتخاب تم تولد برای دختران که روحیه لطیف تری دارند کار دشوارتری است. قبل از هر چیز بدانید که دختران به رنگ‌های گرم علاقه بیشتری دارند و استفاده از این رنگ‌ها در تزییات جشن تولدشان سبب خوشحالی آنها می شود. در جشن تولد دختران ۴ تا ۸ سال از شخصیتهای مورد علاقه شان به عنوان تم تولد استفاده کنید. اما اگر دختر شما شخصیت کارتونی خاصی را دوست ندارد می‌توانید از تم رنگین کمانی در جشن تولدش استفاده کنید.

در اکثر جشن ها تصور بزرگترها این است که تهیه یک لباس پرنسسی برای دخترشان کار فوق العاده خاطره انگیزی است. اما واقعیت این نیست! دختر بچه ها از دیدن لباس پرنسسی که در اکثر جشن ها و مراسم پوشیده اند هیجان زده نمی شوند. اگر می‌خواهید دختر کوچک تان و دوستانش را در روز تولدش سورپرایز و هیجان زده کنید می‌توانید از دو بال با رنگ‌های ملیح برای او استفاده کنید تا ظاهری فرشته مانند پیدا کند.

استفاده از نمادهای مثل پروانه، گل و …. با روحیه لطیف دخترانه سازگاری بیشتری دارد و حس و حال بهتری به جشن تولد دختران می‌دهد.

 

girl birthday party

این مطلب را از دست ندهید: لیست وسایل جشن تولد

 

انتخاب بهترین تم تولد برای بزرگسالان

در اغلب مواقع انتخاب تم تولد مناسب بزرگسالان کار دشواری به نظر می رسد. در ادامه این مطلب ایده‌هایی را مطرح می کنیم که این انتخاب را آسان تر می کند.  با این ایده ها متوجه می شوید که انتخاب تم تولد برای بزرگسالان ساده تر و جذاب تر از انتخاب تم برای کودکان است.

اولین قدم در انتخاب تم مناسب برای بزرگسالان این است که از سلیقه فردی آن فرد آگاه باشیم و آن را در نظر بگیریم. این شناخت می تواند شامل رنگ، حیوان، ورزش، فرد و یا الگوهای مورد علاقه فرد موردنظر باشد. مثلا اگر فر مورد نظر شما یک ورزشکار است و یا به ورزش علاقه دارد می توانید از تم ورزشی استفاده کنید. اگر به موسیقی علاقه دارد و یا حرفه اش موسیقی است می توانید پکیج کاملی از تمام لوازم تولدی متناسب با تم انتخابی خود سفارش دهید و یا حتی با کمی خلاقیت از بادکنک و لوازم تزئینی برای ایجاد نمادهای اصلی ورزشی یا هنری بهره ببرید.

 

adult birthday themeتم تولد بزرگسالان با توجه به سلیقه و روحیات فرد انتخاب می شود

 

اگر کسی که می خواهید برایش جشن تولد بگیرید به شبکه های اجتماعی علاقه دارد و یا حرفه اش فعالیت در فضای مجازی است می توانید از طرح شبکه های اجتماعی مثلا اینستاگرام، تلگرام و … برای غافلگیر کردن خودش و دوستانش استفاده کنید. حتی می توانید از نماد و آیکون این شبکه ها در طراحی فضای جشن و یا کیک تولد بهره ببرید.

 

theme birthday

برای جشن تولد بزرگسالان رنگ‌های خنثی بسیار مناسب است. استفاده از ترکیب رنگ های خنثی با رنگ های سرد یا گرم به شما این قدرت را می دهد که تم های زیبا و جذابی طراحی کنید. اما فراموش نکنید در صورتی به این زیبایی دست خواهید یافت که در استفاده از رنگ ها و ترکیب کردنشان قواعد استفاده از رنگ های مکمل را رعایت کنید.

تم های ساده نیز کاربرد بسیار دارند. بطور مثال استفاده از طرح راه راه همیشه شیک و جذاب است و در اکثر مواقع به عنوان تم تولد بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای فردی که تازه متاهل شده است و مدت زیادی از نامزدی و یا ازدواجش نمی گذرد، انتخاب تم تولد با رنگ مشکی – قرمز و یا قرمز- سفید انتخاب به جا و مناسبی است.

این مطلب را از دست ندهید: چند ایده برای کادوی تولد با هزینه کم

تم تولد شامل چه چیزهایی می‌شود؟

تم تولد می‌تواند شامل جزییات بسیاری باشد. بشقاب، لیوان یکبار مصرف کاغذی، قاشق و چنگال، ریسه، بادکنک، شمع، نی نوشابه، ظرف پاپ کورن، کلا تولد، قیف، پرده و …. بخش هایی از یک تم تولد است. شما می توانید یک تم تولد کامل با تمام وسایل داشته باشید و یا فقط برخی از آنها را سفارش دهید.

theme birthday package

تم تولد شامل لباس و تمام وسایلی است که در یک جشن تولد به کار می‌رود

تم تولد را چگونه اجرا کنیم؟

زمانی که یک تم تولد انتخاب می کنید نحوه اجرا و چیدمان آن نیز اهمیت زیادی در هر چه زیباتر شدن جشن شما دارد. با رعایت چند نکات ساده می توانید تم موردنظرتان را به زیبایی هر چه تمام تر اجرا کنید. برای این منظور سعی کنید پیج کاملی از تم موردنظرتان تهیه کنید و از تمام اجزای آن استفاده کنید.

سطح میز تولد را با سفره هماهنگ با تم تزیین کنید و بر روی آن از غذاها و خوراکی های متناسب با رنگ تم استفاده کنید. برای دکور می توانید از پرده، بادکنک، ریسه و گل های متناسب با طرح و رنگ تم استفاده کنید.

 

theme birthday party performance

با خرید لوازم موردنیاز خودتان نیز می‌توانید تم موردنظرتان را اجرا کنید

 

اگر از یک تم تولد مربوط به یک شخصیت خاص استفاده می کنید، سعی کنید بنری از آن شخص تهیه نموده و در تزیین محل تولد آن را به کار ببرید.

کارت دعوت متناسب با تم انتخابی تان را فراموش نکنید. ارسال کارت دعوتی که نشان دهنده تم انتخابی شماست، این امکان را به مهمانان می دهد که اگر تمایل داشتند با تم شما همراه شده و در انتخاب لباس خود تم شما را مدنظر داشته باشند. یا حتی برای بسته بندی هدیه و کادوی خود از تم شما استفاده کنند.

در فروشگاه بادکنک آنلاین تم‌های تولد کامل در گروه سنی کودکان و بزرگسالان موجود است. شما می‌توانید تم تولد موردنظرتان را از میان تم های موجود انتخاب نموده و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.